NYHED- Nyt "LongLife" koncept fra au2parts

Nyt "LongLife" koncept fra au2parts med LIQUI MOLY

Tilbage i februar 2020 valgte LIQUI MOLY au2parts som distributør af LIQUI MOLY i Danmark. Det samarbejde udvides nu med et koncept henvendt til værksteder, der ”brænder” for LIQUI MOLY og ønsker at tage andel i den store tekniske viden LIQUI MOLY besidder, og som via konceptet også formidles til forbrugerne.

Niels K. Skak, direktør hos au2parts, siger om det nye koncept: ”Vi er i dette samarbejde i stand til at udnytte de store kompetencer, der er hos henholdsvis au2parts og LIQUI MOLY. au2parts har et funktionelt og bredt distributionsnetværk, en erfaren marketingafdeling med speciale i at supportere værksteder og ikke mindst værksteder til at omsætte dette. LIQUI MOLY har et meget stærkt brand og en unik teknisk support inden for områderne additiver, olier og bilplejeprodukter, som værkstederne og slutbrugere har stor glæde af”.

”Det nye koncept hedder LongLife Center, da fællesnævneren for produkterne fra LIQUI MOLY er, at de er livsforlængende for bilerne. Vi synes derfor, LongLife var et oplagt navn”, fortæller Kædechef Rene Lang og fortsætter: ”Vi er glade og stolte over at kunne byde endnu et koncept velkommen hos au2parts. Samlet set har vi mere end 700 værksteders erfaring at bygge et nyt koncept på, og det synes vi giver et kvalitetsprodukt. Nu får vi mulighed for at kunne byde endnu flere værksteder velkommen – det betyder meget for en kæde som au2parts, hvor vi sætter relationer højt”.

Hos LIQUI MOLY er man også glade for det nye koncept. Peter Jensen, account manager hos LIQUI MOLY, siger om det nye koncept: ”Vi har glædet os til at vise det nye koncept frem til vores LIQUI MOLY kunder. Her kommer vi med et færdigt koncept, hvor vi kan se, at værkstederne kan hente rigtig meget hjælp lige fra markedsføring til udarbejdelse af kemisk risikovurdering. Det glæder vi os til at vise værkstederne”.  

I LongLife konceptet er blandt andet inkluderet en ”værktøjskasse”, hvor medlemmer får adgang til. Her ligger et bredt udvalg af elementer med værkstedets eget navn og logo klar til brug. Det er alt lige fra annoncer, beachflag og bannere til klargjorte opslag til facebook, man finder her til fri afbenyttelse døgnet rundt. Ligeledes vil værkstederne blive markedsført på konceptets nye website www.longlifecenter.dk, hvor der udover henvisning til nærmeste forhandler af LIQUI MOLY produkterne også gives information og vigtig viden samt tips og tricks til bilejeren. I konceptet er der også uddannelse inkluderet samt hjælp til udarbejdelse af Kemisk Risikovurdering, der er en stor hjælp til værkstederne, da det ellers er forbundet med et stort arbejde, men som nu gøres nemt og effektivt.

”Indtegningen til Longlife konceptet er lige startet, og vores kundeansvarlige har nu travlt med at komme rundt for at præsentere konceptet, som henvender sig til alle værksteder, der gerne vil vise og have høj kompetence inden for additiver, olier samt bilplejeprodukter. Interessen er høj, og indtegningen går over al forventning, selv om konceptet reelt først starter pr. 1. august.

Vi er stolte af, at LIQUI MOLY vil supportere vores nye koncept med teknisk support og deres internationale branding. LIQUI MOLY er blandt andet gået massivt ind i F1 sporten, hvilket vi jo desværre ikke har set endnu pga. Coronakrisen, men vi glæder os til at se det. Varerne er på hylderne, så vi er klar”, slutter au2parts direktør Niels K. Skak.

Kædechef hos au2parts, René Lang (tv) og au2parts direktør, Niels K. Skak glæder sig til at introducere LongLife Center.