LongLife Center er den nye i klassen

LongLife Center er den nye i klassen

Der er kommet en ny i klassen – et produktkoncept i samarbejde med LIQUI MOLY. Her kan man få hjælp til at blive den specialist, som kunden i dag efterspørger. Alle kan købe diverse varer på nettet og helt sikkert også additiver og olie m.m., men de kan ikke købe den tryghed og viden fra eksperter, som de danske værksteder tilbyder.

I dette koncept bliver man en del af et kompetenceudviklende hold af specialister inden for LIQUI MOLY-produkter, samt konceptet giver adgang til et helt team af superkompetente marketingfolk. Man vil som medlem få mulighed for tilgang til komplette markedsføringskampagner. Banner til værkstedet – annoncer til avisen – hjælp til online-markedsføring, som er meget vigtigt, hvis man vil i dialog med sine kunder. Facebook er der, hvor man får mulighed for at kommunikere med potentielle kunder eller for den sags skyld de kunder, man har i butikken i dag.

Online medier er mere vigtige en nogensinde før. Hvis man ikke er til stede online, vil kunder finde oplysninger og tryghed andre steder. Det er selvfølgelig altid rart at komme og få en snak med sit værksted, og det skal vi absolut ikke glemme. Det lokale er meget vigtigt i disse tider, men det er viden også. Viden og oplysning giver kunden en større tilfredshed ved køb af produkter. Vi kender vel alle det at skulle købe ny seng, og her er vi på bar (senge)bund i forhold til viden om madrasser – hårdhed, -hæve/sænke osv. Vi kan fint starte på nettet med at blive klogere, men vi vil rigtig gerne slutte processen af med en rigtig dygtig sælger, der kan forstå vores behov og afdække, hvad vi mangler. Det er her, uddannelse er nødvendig, og det er netop også noget af det, man får i LongLife Center.

Der vil være mulighed for at deltage i uddannelse med ”nørder” inden for additiver – olie – bilpleje m.m. Disse eksperter er også uvurderlige sparringspartnere i den daglige drift og problemløsning på værkstedet. Moderne biler har mindre tolerancer end tidligere, og derfor skal de vedligeholdes med additiver m.v. Det er vigtigt, at det er additiver, der er dokumenteret og godkendt til moderne biler. Her må vi sige at netop samarbejdet med LIQUI MOLY, der er en af verdens førende inden for deres felt, har været en uvurderlig partner.

Når man nu taler om noget med kemi, kan man ikke undgå det nye frække ord ”kemisk risikovurdering”. Dette er også en del af konceptet, så man får et effektivt værktøj til at håndtere denne proces og dermed undgå en evt. bøde. Den 1. juli 2019 blev kravet om arbejdspladsbrugsanvisninger (APB) ophævet. Ved at fjerne kravet om APB er der kommet mere fokus på den kemiske risikovurdering og instruktions- og tilsynsforpligtelsen. LongLife Center henvender sig til professionelle autoværksteder, der gerne vil indgå i et samarbejde med en professionel dansk grossist som au2parts og et verdenskendt brand som LIQUI MOLY. Vi vil sammen udvikle os og sørge for at følge med udviklingen. Følger man ikke med, er man i afvikling. Dette er ikke mindst gældende i autobranchen, da vi har med højteknologiske biler at gøre. Bilerne udvikler sig hele tiden og skal ikke så ofte til service. Derfor skal der hele tiden findes nye måder at øge indtjeningen pr. besøg på. Desuden koster det rigtig mange penge at skifte dele ud, så vedligehold er mere vigtig end nogensinde før. LongLife Center kan sammen med LIQUI MOLY være med til gøre dette og meget mere for din forretning.

René Lang
Konceptchef