Corona krisen har krævet en digital faldskærm

Corona krisen har krævet en digital faldskærm

Verden er gennem den seneste tid vendt op og ned. For mange har det føltes som at blive kastet ud af en flyvemaskine uden faldskærm. Dagen i dag ligner pludselig ikke dagen i går, og ingen ved, hvad dagen i morgen bringer.

Men én ting vi som grossist i autobranchen kan slå fast ud fra vores betragtninger gennem de første faser af Corona-krisen: Verden er uomtvistelig blevet mere digital
– og autobranchen er bestemt ikke gået under radaren her.

Heldigvis har mange af jer værksteder haft den digitale faldskærm klar. For mange viste den sig rigtig at komme til gavn, da verden forandrede sig med ét, og den rigtig kunne folde sig ud. I perioden har vi set et eksplosivt antal i onlinebookinger via au2booking under au2office – en nem måde for bilejeren at bestille tid til sin reparation eller service, når fysisk kontakt skulle undgås. De sociale medier har også været i spil i højere grad end tidligere. Budskaber med fx hente- og bringe service skulle hurtigt formidles ud sammen med information om, hvordan I modtager jeres kunder i henhold til gældende regler. Her må de sociale medier såsom facebook anses for at være
yderst effektive. De af jer, der anvender sådanne værktøjer, må anses for at have” vundet relativt” på krisen. Forventningerne er, at det bliver endnu mere udbredt i fremtiden, når det nu er skudt i gang med raketfart. Husk blot, kunderne i dag forventer hurtigt svar som havde de ringet op via telefonen – uanset om forespørgslerne kommer på Messenger, mail eller andre digitale veje.

Også hos au2parts blev den digitale faldskærm testet – og bestod.
Vi har gennem de sidste år investeret rigtig mange penge og ressourcer på udviklingen af hele vores IT- og telefoni platform. Investeringerne kom til sin ret hurtigere end ventet og på en noget anden måde. Da Danmark lukkede ned d. 11. marts kunne au2parts i løbet af de følgende to dage sende alle medarbejdere med en administrativ funktion hjem på egen adresse for at arbejde ufortrødent videre sammen, men hver for sig. Langt de fleste var faktisk allerede hjemme torsdag d. 12. marts, dvs. ca. 4 timer efter de var mødt ind dagen efter Statsministerens tale. Dermed kunne vi bidrage stort til, at vi var sammen - hver for sig.

Niels K. Skak
Direktør hos au2parts