Driftsoptimering med dækhotel-løsning
Hos au2parts har vi udviklet en effektiv løsning i au2office-systemet til opbevaring af kundernes hjul, så værkstederne sparer administrativ tid og øger kundeloyaliteten og dermed indtjeningen.
Det kan give god mening for et værksted at have kundernes hjul opbevaret på dækhotel. Det er med til at øge kundeloyaliteten og skaber værdi for kunden, hvilket danner grundlag for mersalg på værkstedet. Der er dog en del arbejde forbundet med det – ikke mindst på den administrative del.
Thomas Hedelund, IT-chef hos au2parts, udtaler: “Når et værksted skal håndtere opbevaring af kundernes hjul, har vi oplevet, at det giver anledning til flere udfordringer. Det kan f.eks. være hvor og hvordan hjulene skal opbevares eller hvordan hjulene mærkes op og måske endda, hvordan man finder dem igen, når sæsonen skifter. Dertil kommer spørgsmålet om dokumentation ved tyveri, brand eller lignende.”
Men så er der jo også lige det med, hvordan man sikrer, at kunden får skiftet hjul rettidigt inden sæsonskift, og om der skal nye dæk på - ja og hvor meget kapacitet er der på dækhotellet?
En simpel løsning til håndtering af hjul
Hos CAC / au2parts har vi derfor ønsket at skabe en løsning i au2office-systemet, som letter håndtering og opbevaring af kundernes hjul. Allerede på forsiden af dækhotellet bliver man således mødt af et grafisk overblik, hvor lokation, reol og plads for det enkelte hjulsæt er vist. Det fremgår sågar, om det er sommer, vinter eller helårsdæk, der ligger på den pågældende plads.
Løsningen giver altså værkstedet mulighed for at se, hvor der er ledige pladser, og herefter lægge nye hjul ind på de tomme pladser. Samtidig kan værkstedet nemt udskrive labels til opmærkning og en indleveringskvittering til kunden.
Lagring af hjuldata og stand
Hjuldata, stand og evt. billeddokumentation lagres hurtigt og enkelt, så værkstedet altid har let adgang til nødvendige data, hvis der skal bestilles nye dæk eller der opstår et behov for at kunne dokumentere, hvad der opbevares på dækhotellet.
Effektivitets- og driftsoptimering
”Dækhotellet er også et vigtigt værktøj i forbindelse med effektivitets- og driftsoptimering på værkstedet”, fortæller Thomas Hedelund og fortsætter: ”Via de registrerede data på hjulene kan værkstedet, inden sæsonskift, få klargjort relevante hjul, og aftalt tid med kunderne. Altså bliver hele processen omkring håndtering af kundernes hjul sat i struktur, hvilket giver en mere effektiv arbejdsgang, og i sidste ende bedre indtjening for værkstedet.”, afslutter Thomas Hedelund.
Med dækhotel er det muligt at:
• registrere data om opbevarede hjul
• se grafisk oversigt med lokationssystem
• se listevisning, hvor du nemt og enkelt kan se hvilke dæk, der skal skiftes
• printe labels og kvittering
• få besked direkte på arbejdskortet, hvis der er oprettet hjul på den pågældende bil.
Vil du vide mere?
Kontakt au2office på tlf. 88 77 52 00 eller mail support@au2office.dk