au2parts opruster for at styrke den lokale og personlige service
Med ønsket om at højne den personlige og nære service har au2parts oprustet markant på personalesiden. ’Vi er mennesker, der handler med mennesker, og vi vil kende vores partnere lokalt,’ lyder det fra direktøren.
Den største danskejede grossist, au2parts, har på et år – fra december 2023 til november 2024 – ansat 69 nye medarbejdere i nye stillinger. Det skal sikre, at virksomhedens i forvejen stærke lokale forankring over hele landet bliver endnu stærkere.
– Vi tror på, at jo tættere vi er på vores partnere, des bedre service kan vi levere. Vi er mennesker, der handler med mennesker, og vi vil kende vores partnere lokalt – de personlige relationer og tilliden til hinanden betyder alt, og værkstederne skal kunne få hjælp i det øjeblik, de har brug for den, siger Asger Poulsen, der er direktør hos au2parts.
For at give medlemsværkstederne de bedste betingelser for at yde et højt serviceniveau over for deres kunder, er det for au2parts en klar prioritering at investere i service frem for at spare.
– Værkstederne skal have de bedste forudsætninger for at gøre deres arbejde bedst muligt og drive en sund forretning, og det kan vi hjælpe dem med, siger Asger Poulsen og uddyber:
– Med vores servicetilbud kan vi optimere den daglige drift, og i øjeblikket har vi stort fokus på at få vores partnere godt med på omstillingen til elbiler. Vi sikrer, at de har adgang til det rigtige udstyr og den efteruddannelse, der skal til for at kunne servicere alle biler.
au2parts takk’er
Hos au2parts arbejdes der med et værdisæt bestående af de såkaldte takk’er, der står for troværdighed, agilitet, kvalitet og kundefokus. Begreber, der ifølge direktøren er fundamentale i alle aspekter af virksomhedens arbejde.
– Vores takk’er er helt grundlæggende for, hvordan vi arbejder, og vi forsøger at efterleve dem hver dag. Troværdigheden betyder kort og godt, at det vi siger, også er det, vi gør. Med agilitet mener vi, at selvom vi er en relativt stor virksomhed, så er vi i stand til lynhurtigt at omstille os, når noget nyt opstår i branchen – der er kort fra tanke til handling, siger Asger Poulsen og forklarer videre:
– Kvaliteten på vores ydelser og koncepter skal være markedets bedste, og det hænger i høj grad sammen med et stort kundefokus. Vores kunder handler ikke med et system, men med mennesker. Det er vigtigt for os, at vi er til stede derude, så vi kender og forstår vores kunder og deres behov.

Asger Poulsen
Direktør


